GROUP BNP PARIBAS
As the second line of defense, you will ensure the robustness of the Personal Data Protection and Operational Risk and Permanent Control (ROCP) framework and its alignment with the Group’s standards through the main following actions :
- Contribute to role development by validating data protection requirements for new activities, new products, services or specific operations, and to carry a technical assistance;
- Ensure data protection requirements are taken into account into projects (privacy by design)
- Receive, process and advise internal and external local solicitations about data protection
- Contribute to perform risk assessment on personal data breaches
- Risk & Control Self-Assessment review and control plan challenge (regarding Privacy risks)
- the definition and execution of 2nd level controls to ensure the relevance and proper execution of the controls by the 1st line of defense (1LOD), regarding Privacy controls
- Review of Historical Incidents (HI) linked to Privacy risks
- Verify the quality of 1LOD monitoring of recommendations and action plans put in place following internal (IG, control functions) or external (regulators) supervision missions.
- Experience
You have more than 3 years professional experience combined with at least one successful experience in a position related to internal control like as Privacy leader, Operational Permanent Controller or a member of 2LOD or 3 LOD,
Ideal applicant knows how to bring concrete and operational solutions according to business as to take hindsight and a measured look.
- Languages
* English Fluent mandatory
*If possible, appropriate level of comprehension of the French language in order to follow meetings at Real Estate Level.
- Technical
- Expertise on operational risk and permanent control is required
- Knowledge or interest for Privacy topics
- Transversal & Behavioral
- Good communicator.
- Rigor
- Flexibility (adaptation) and sense of coordination,
- Customer orientation.
GRUPO BNP PARIBAS
El Grupo BNP Paribas es el principal banco de la Unión Europea y uno de los más importantes a nivel internacional. Contamos con cerca de 185.000 empleados en 65 países. En España somos más de 5.100 empleados en 13 líneas de negocio.
PERSONAL FINANCE
BNP Paribas Personal Finance, a través de su marca comercial Cetelem, es especialista en crédito al consumo, préstamos personales y gestión de tarjetas. Es partner financiero de importantes empresas de distribución, de bienes de consumo y concesionarios de automóviles y, además, un referente de análisis de mercado gracias a los estudios del Observatorio Cetelem. BNP Paribas Personal Finance cuenta con 20.000 empleados prestando servicio a más de 20 millones de clientes.
SOBRE EL PUESTO
MISIÓN
Dentro de la Dirección de B2B, precisamos incorporar un/a becario/a para reforzar el área de Prevención Fraude Externo que se encargará del seguimiento, análisis y estudio de comportamientos que puedan resultar sospechosos en la operativa de Medios de Pago.
RESPONSABILIDADES
• Prevención, detección y minimización del impacto del riesgo de fraude en medios de pago, gestión efectiva de las alertas de fraude.
• Tareas administrativas relacionadas con los medios de pago.
• Relación diaria e intercambio de información con el proveedor de servicios de medios de pago y con las marcas internacionales
• Asistencia en la definición de nuevas reglas así como en implantación de nuevos protocolos de seguridad.
REQUISITOS
Estudios
• Graduado/a en Administración de empresa, Económia, Finanzas, Derecho, estudios asimilados (N/A becario)
• Dominio de Office nivel Medio.
COMPETENCIAS
Técnicas
* Dominio Office nivel medio
* Capacidad análitica
Transversales & Comportamentales
* Habilidad para comunicarse.
* Orientado a resultados.
BENEFICIOS
• Modelo híbrido de teletrabajo.
• Un día de vacaciones por mes trabajado (conforme duración de Convenio con la universidad).
Compromiso de diversidad e inclusión
BNP Paribas Grupo en España es un empleador que ofrece igualdad de oportunidades y se enorgullece de brindar igualdad de oportunidades de empleo a todos los que buscan trabajo. Nos comprometemos activamente a garantizar que ninguna persona sea discriminada por motivos de edad, discapacidad, cambio de género, estado civil o de matrimonio, embarazo y maternidad/paternidad, raza, religión o creencias, sexo u orientación sexual. La equidad y la diversidad están en el centro de nuestra política de contratación porque creemos que fomentan la creatividad y la eficiencia, lo que a su vez aumenta el rendimiento y la productividad. Por tanto, en igualdad de condiciones en cuanto a cualificación y competencias para el puesto, accederá la persona candidata del sexo menos representado en ese nivel. Nos esforzamos por reflejar la sociedad en la que vivimos, manteniendo la imagen de nuestros clientes.
GRUPO BNP PARIBAS
- Operación de ciberseguridad (nivel 2): gestión de alertas, investigación inicial y escalado.
- Operación de gestión de identidades y control de accesos (IAM) / gestión de accesos privilegiados (PAM): recepción de peticiones, gestión, implementación y control.
- Soporte a las actividades de control de red (revisión y autorización de flujos aplicando buenas prácticas de Ciberseguridad).
- Realización de controles: soporte a generación de evidencias, revisión de inventarios en las plataformas de ciberseguridad.
- Colaboración con equipos de respuesta ante incidentes local e internacional (CSIRTs).
- Soporte a managers de área en cuestiones puntuales: realización de informes, recopilación de información, etc.
- Estudios
Estudiante en titulaciones técnicas (Ingeniería Informática, Ingeniería de Telecomunicaciones, Matemáticas, Física, etc.).
- Experiencia
No necesaria; valorable en posiciones similares.
- Idiomas
Español: Fluent
Inglés: Intermedio
- Técnicas
- Conocimientos básicos sobre redes y comunicaciones
- Conocimientos básicos sobre sistemas operativos
- Conocimientos básicos de Ciberseguridad
- Transversales & Comportamentales
- Trabajo en equipo
- Orientación al cliente
- Capacidad de adaptación a entornos cambiantes
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GRUPO BNP PARIBAS
El Grupo BNP Paribas es el principal banco de la Unión Europea y uno de los más importantes a nivel internacional. Contamos con cerca de 185.000 empleados en 65 países. En España somos más de 5.100 empleados en 13 líneas de negocio.
ARVAL
En Arval tenemos como misión mejorar la vida de las personas ofreciendo servicios de movilidad adaptados a las necesidades de nuestros clientes y con una clara orientación hacia la movilidad sostenible. Ofrecemos una amplia gama de soluciones innovadoras y proporcionamos un servicio personalizado a nuestros clientes, desde grandes corporaciones a particulares. Con más de 30 años de experiencia, presencia en treinta países y una flota financiada superior a 1,5 millones de vehículos, somos líderes en nuestro sector
SOBRE EL PUESTO
MISIÓN
Trabajar en colaboración con el departamento comercial para garantizar el cierre de las negociaciones abiertas
FUNCIONES
Colaboración administrativa con clientes y área comercial a través de contacto telefónico
REQUISITOS
Estudios FP II, Ciclo formativo de Grado Superior Administrativo – Comercial.
Experiencia
Experiencia en puestos de soporte a equipos comerciales o de ventas.
Valorable conocimiento de riesgos.
COMPETENCIAS
* Técnicas
Manejo excel nivel básico/medio
Inglés (valorable)
* Transversales & Comportamentales
Capacidad para resolver problemas
Proactividad
Capacidad de negociación
BENEFICIOS
• Programas de formación, planes de carrera y oportunidades de movilidad interna, no solo a nivel nacional sino también a nivel internacional gracias a nuestra presencia en diferentes países.
• Comité de Diversidad e Inclusión a nivel Grupo que vela por un ambiente de trabajo inclusivo. En los últimos años se han creado varias comunidades de empleados que organizan diferentes acciones de concienciación en torno a la diversidad e inclusión (PRIDE, We Generations y MixCity).
• Programa de voluntariado corporativo (1 Million Hours 2 Help) en el que los empleados pueden dedicar tiempo de su horario laboral a actividades de voluntariado.
• Plan de retribución flexible.
• Modelo de teletrabajo híbrido (50%).
• 22 días de vacaciones.
• 2 días de asuntos propios.
• Día libre en Navidad.
• Tarde libre el día de tu cumpleaños.
• Jornada intensiva los viernes y en julio y agosto.
• Flexibilidad horaria.
• Seguro de vida.
• Seguro médico.
• Tarjeta comida (156€ al mes/10 meses).
• Salario fijo + bonus variable + participación en beneficios.
Compromiso de diversidad e inclusión
BNP Paribas Grupo en España es un empleador que ofrece igualdad de oportunidades y se enorgullece de brindar igualdad de oportunidades de empleo a todos los que buscan trabajo. Nos comprometemos activamente a garantizar que ninguna persona sea discriminada por motivos de edad, discapacidad, cambio de género, estado civil o de matrimonio, embarazo y maternidad/paternidad, raza, religión o creencias, sexo u orientación sexual. La equidad y la diversidad están en el centro de nuestra política de contratación porque creemos que fomentan la creatividad y la eficiencia, lo que a su vez aumenta el rendimiento y la productividad. Por tanto, en igualdad de condiciones en cuanto a cualificación y competencias para el puesto, accederá la persona candidata del sexo menos representado en ese nivel. Nos esforzamos por reflejar la sociedad en la que vivimos, manteniendo la imagen de nuestros clientes.
BNP Paribas es un banco líder en Europa de dimensión internacional. Está presente en 74 países con más de 192.000 profesionales, de los cuales 146.000 se encuentran en Europa. El Grupo mantiene posiciones clave en sus tres grandes áreas de actividad: Domestic Markets e International Financial Services (cuya red de banca minorista y servicios financieros forma parte de Retail Banking & Services), así como Corporate & Institutional Banking, que ofrece servicios a clientes corporativos e institucionales. El Grupo acompaña a sus clientes (particulares, empresarios, PYMEs, grandes empresas e instituciones) para ayudarles a realizar sus proyectos prestándoles servicios de financiación, inversión, ahorro y aseguramiento.
En Europa, el Grupo tiene cuatro mercados domésticos (Bélgica, Francia, Italia y Luxemburgo) y BNP Paribas Personal Finance es número uno en financiación a particulares en Europa.
BNP Paribas desarrolla su modelo integrado de banca minorista en los países de la cuenca mediterránea, Turquía, Europa del Este y dispone de una importante red en la costa oeste de EE.UU. Tanto en sus actividades de Corporate & Institutional Banking como International Financial Services, BNP Paribas ocupa posiciones de liderazgo en Europa, tiene una gran presencia en América y una red sólida y con fuerte crecimiento en la región de Asia-Pacífico
BNP Paribas Personal Finance, a través de su marca comercial Cetelem, es especialista en crédito al consumo, préstamos personales y gestión de tarjetas. Es partner financiero de importantes empresas de distribución, de bienes de consumo y concesionarios de automóviles y, además, un referente de análisis de mercado gracias a los estudios del Observatorio Cetelem. BNP Paribas Personal Finance cuenta con 20.000 empleados prestando servicio a más de 20 millones de clientes.
BECA APOYO ADMINISTRACION
MISIÓN y RESPONSABILIDADES.
Las personas seleccionadas se incorporarán como apoyo a los diferentes departamentos de la compañia para la realización de las siguientes funciones:
Apoyo adeministrativo en el equipo de Correspondencia, recepción y Stafeta. Correo devuelto, paqueteria y devoluciones, control de entrada mensajería.
Controles y soporte documental de los mismos
Verificación y validación de datos
HERRAMIENTAS
BNP Paribas Grupo en España es un empleador que ofrece igualdad de oportunidades y se enorgullece de brindar igualdad de oportunidades de empleo a todos los que buscan trabajo. Nos comprometemos activamente a garantizar que ninguna persona sea discriminada por motivos de edad, discapacidad, cambio de género, estado civil o de matrimonio, embarazo y maternidad/paternidad, raza, religión o creencias, sexo u orientación sexual. La equidad y la diversidad están en el centro de nuestra política de contratación porque creemos que fomentan la creatividad y la eficiencia, lo que a su vez aumenta el rendimiento y la productividad. Nos esforzamos por reflejar la sociedad en la que vivimos, manteniendo la imagen de nuestros clientes.
GROUP BNP PARIBAS
BNP Paribas Group is the top bank in the European Union and a major international banking establishment. It has close to 185,000 employees in 65 countries. In Spain we are more than 5,100 employees within 13 business lines.
Spain IT Production
Spain IT Production organization consists of CIB ITO & ITG IT Platforms and is responsible for providing IT Production services to our Clients in EMEA, ensuring a Digital Market evolution, in a secured and performant environment, and with a reliable quality. IT Production organisation includes Infrastructure services, Telecom & Workspace, Production Security and Application Production domains and associated transversal services (CTO Office, Control Tower, PMO and IT Continuity). In Spain, IT Production relies on a Platform with over 400 experts that provide full-stack support services ensuring a secure, stable, standardized, and efficient production.
ABOUT THE JOB
MISSION
As Manager of EMEA Telecom and DATACENTER area, reporting to the Head of the Domain, the applicant will be responsible for the production, monitoring and the engineering of the BNP Paribas European campus network services. The team is in constant communication with the central teams in Paris, for any Architecture, major projects and escalation. The team is also responsible for the implementation and enforcement of the standards to all sites.
You will manage all the campus infrastructure over Europe and Middle East. Oversee the entire Telecommunications infrastructure for BNP Paribas across Europe and Middle East, supporting approximately 60000 users, leading 7 teams with 35 engineers. You will be responsible for delivery seamless, secure and scalable telecommunications for campus infrastructure and POP datacentre services.
RESPONSIBILITIES
Infrastructure management:
· Manage and maintain physical telecommunications infrastructure, including campus buildings datacentres POPs, technical rooms, communication lines, and network equipment.
· Oversee wired, Wi-Fi, and datacentre network infrastructures, ensuring compliance with corporate standards and security protocols.
· Supervise network security infrastructure such as firewalls, proxies, DNS/DHCP, and remote access/teleworking solutions.
· Supervise telephony services, including IP telephony, mobile telephony for regulated users with call recording, and inbuilding videoconferencing systems
· Collaborate with vendors to procure network equipment, negotiate contracts, and ensure timely delivery of services and support
Strategic Leadership & Team Management:
· Set objectives and work plans for 4 department heads, ensuring alignment with organizational goals.
· Monitor projects progress and coordinate with project managers to ensure timely delivery.
· Ensure infrastructure complies with security, capacity, and monitoring requirements
· Report service status to Madrid/ Paris Senior management and country managers
Financial Oversight:
· Develop and manage the annual budget for telecommunications and datacentre operations.
· Supervise procurement processes, including hardware purchases, service provider contracts, and maintenance renewals, in collaboration with regional purchasing teams.
REQUIREMENTS
- Experience
· Strong knowledge of networking concepts, protocols, and technologies, including routing, switching, and wireless networks.
· Demonstrated deep working knowledge and project experience with advisor and design capabilities (HLD, LLD and NIP).
· Solid security and in LAN & WAN networking knowledge with, at least, +10 years of real technical working experience focused in these areas.
· Extensive knowledge & hands-on experience in LAN & WAN, 2-Tier & 3-Tier design
· Extensive knowledge & experience with all dynamic routing protocols, as well as MPLS, VPLS, VRF
· Knowledge & experience of wireless RF design, troubleshooting and security.
· Strong understanding of enterprise Voice technologies including Kurmi, Cisco/Teams/Unigy and VR, Session Border Controllers and Cisco Call manager
· Proficiency in network management tools and technologies, such as network monitoring systems, configuration management, and performance analysis tools.
· Strong leadership and team management skills, with the ability to motivate and guide a team of network professionals.
· Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to effectively collaborate with cross-functional teams and communicate technical concepts to non-technical stakeholders.
· Solid understanding of network security principles and best practices, including firewalls, proxy, Infoblox.
- Personal Attributes
· Previous working experience as a Network Manager for 5 years
· BSc degree in Computer Science or similar relevant field
· Experienced on large scale Network projects
· Hands on experience in networking, routing and switching
· In depth knowledge of best practices around management, control, and monitoring of server infrastructure
· Outstanding organizational and time management skills
· Excellent communication and leadership skills
· Analytical thinker and problem solver
· Attention to details
QUALIFICATIONS
- Bachelor in Computer Science or equivalent
- ITIL Foundation certificate will be desirable
Languages
- High English spoken and written fluent (B2/C)
- French spoken and written will be valued
BENEFITS
• Training programs, career plans and internal mobility opportunities, national and international thanks to our presence in different countries.
• Diversity and Inclusion Committee that ensures an inclusive work environment. In recent years, several employee communities have been created to organize diversity and inclusion awareness actions (PRIDE, We Generations and MixCity).
• Corporate volunteering program (1 Million Hours 2 Help) in which employees can dedicate time out of their working hours to volunteer activities.
• Flexible compensation plan.
• Hybrid telecommuting model (50%).
• 32 vacation days.
Diversity and inclusion commitment
BNP Paribas Group in Spain is an equal opportunity employer and proud to provide equal employment opportunity to all job seekers. We are actively committed to ensuring that no individual is discriminated against on the grounds of age, disability, gender reassignment, marriage or civil partnership status, pregnancy and maternity/paternity, race, religion or belief, sex or sexual orientation. Equity and diversity are at the core of our recruitment policy because we believe that they foster creativity and efficiency, which in turn increase performance and productivity. We strive to reflect the society we live in, while keeping with the image of our clients.
GRUPO BNP PARIBAS
El Grupo BNP Paribas es el principal banco de la Unión Europea y uno de los más importantes a nivel internacional. Contamos con cerca de 185.000 empleados en 65 países. En España somos más de 5.100 empleados en 13 líneas de negocio.
ARVAL
En Arval tenemos como misión mejorar la vida de las personas ofreciendo servicios de movilidad adaptados a las necesidades de nuestros clientes y con una clara orientación hacia la movilidad sostenible. Ofrecemos una amplia gama de soluciones innovadoras y proporcionamos un servicio personalizado a nuestros clientes, desde grandes corporaciones a particulares. Con más de 30 años de experiencia, presencia en treinta países y una flota financiada superior a 1,5 millones de vehículos, somos líderes en nuestro sector
SOBRE EL PUESTO
MISIÓN
Tu misión como Credit Risk será preservar la calidad crediticia de la cartera de clientes, identificando, midiendo y valorando los riesgos de acuerdo con el apetito de riesgo de la compañía. Controlar que se cumplan las políticas del Grupo, la valoración correcta de la cartera, morosidad y control de los análisis realizados por los analistas.
Las principales funciones serán:
- Revisión de los análisis de los analistas y toma de decisiones. Cumplimiento de los plazos de respuesta de la compañía.
- Control de la toma de decisiones de acuerdo con las delegaciones establecidas por el Grupo.
- Revisar la calificación asociado a clientes para evaluar que se haya realizado siguiendo las indicaciones del Grupo.
- Realización de propuestas para el Comité de Riesgos del Grupo.
- Seguimiento y acciones para mantener la cartera de clientes actualizada.
- Realización y análisis de indicadores de la actividad realizada por los analistas.
- Implicación en las mejoras de procesos y toma de iniciativas.
- Revisión y comunicación de las políticas del Grupo.
- Trabajo transversal con comercial, aportando alternativas a las decisiones requeridas y acorde con las políticas del grupo.
- Gestionar la base de datos para preservar la calidad de la información contenida en ella.
- Dar soporte/servicios en general a Latinoamérica con sus plazos de respuesta.
¿Qué perfil buscamos?
- Titulación universitaria superior (ADE/Económicas/Empresariales o similar).
- Master o curso de post-grado (Valorable).
- Amplios conocimientos en contabilidad, estados financieros y ratios.
- Experiencia mínima de 2 años en un puesto similar
- Imprescindible inglés avanzado
- Experiencia con herramientas de gestión del Riesgo
BENEFICIOS
• Programas de formación, planes de carrera y oportunidades de movilidad interna, no solo a nivel nacional sino también a nivel internacional gracias a nuestra presencia en diferentes países.
• Comité de Diversidad e Inclusión a nivel Grupo que vela por un ambiente de trabajo inclusivo. En los últimos años se han creado varias comunidades de empleados que organizan diferentes acciones de concienciación en torno a la diversidad e inclusión (PRIDE, We Generations y MixCity).
• Programa de voluntariado corporativo (1 Million Hours 2 Help) en el que los empleados pueden dedicar tiempo de su horario laboral a actividades de voluntariado.
• Plan de retribución flexible.
• Modelo de teletrabajo híbrido (50%).
• 22 días de vacaciones.
• 2 días de asuntos propios.
• Día libre en Navidad.
• Tarde libre el día de tu cumpleaños.
• Jornada intensiva todos los viernes y en julio y agosto.
• Flexibilidad horaria.
• Seguro de vida.
• Seguro médico.
• Tarjeta comida (156€ al mes/10 meses).
• Salario fijo + bonus variable + participación en beneficios.
Compromiso de diversidad e inclusión
BNP Paribas Grupo en España es un empleador que ofrece igualdad de oportunidades y se enorgullece de brindar igualdad de oportunidades de empleo a todos los que buscan trabajo. Nos comprometemos activamente a garantizar que ninguna persona sea discriminada por motivos de edad, discapacidad, cambio de género, estado civil o de matrimonio, embarazo y maternidad/paternidad, raza, religión o creencias, sexo u orientación sexual. La equidad y la diversidad están en el centro de nuestra política de contratación porque creemos que fomentan la creatividad y la eficiencia, lo que a su vez aumenta el rendimiento y la productividad. Por tanto, en igualdad de condiciones en cuanto a cualificación y competencias para el puesto, accederá la persona candidata del sexo menos representado en ese nivel. Nos esforzamos por reflejar la sociedad en la que vivimos, manteniendo la imagen de nuestros clientes.
GRUPO BNP PARIBAS
Contratación:
· Realizar la propuesta comercial: ajustar las ofertas a las necesidades del cliente (buscar las marcas óptimas y ventajosas del mercado y añadir los servicios necesarios) y negociar con el cliente para cerrar la operación.
· Renovaciones/ Ampliaciones, solicitar parámetros de cotización y su validación, realizar ofertas, seguimiento de las ofertas presentadas al cliente, solicitud de proformas y de localización de vehículos en stock a Compras, de descuentos adicionales al buzón Información Compras, y a Quoting (creación modelos nuevos, vehículos no cotizables…). En caso de ampliación, preparar el recalculo o derivar a ATC para su gestión y hacer seguimiento.
· Registrar todas las operaciones negociadas en SF (vencimientos, penetración y ampliación), que siempre tendrá que estar actualizado para poder realizar seguimiento.
Servicios al Cliente:
· Seguimiento del cliente vía telefónica, para fidelizar es imprescindible hablar con el cliente. Conocerle y que nos conozcan, marca la diferencia y fuerza el cierre de las operaciones. En cada contacto con el cliente hay que actualizar la información en SF.
· Ser el contacto del cliente en Arval y ayudarle en cualquier necesidad que tenga derivando al departamento correspondiente.
· Cumplir con la metodología de “Unificación de venta comercial”
· Recálculos: asesorar al cliente y derivar solicitud a ATC para su gestión. Hacer seguimiento.
· Participar en la actualización de los datos de nuestros clientes.
Fin de Contrato:
· Gestión del Vencimiento: gestionar todos los vencimientos de su cartera de clientes contactando con ellos por anticipado (4/5 meses antes del vencimiento) para lograr la renovación/ampliación del vehículo. Esta es la principal tarea.
· Ayudar al cliente con la devolución. Facilitar el precio de venta en aquellos casos que lo requiera o introducir al departamento de VO para ayudar a la venta del vehículo usado.
- Estudios
Diplomado en Empresariales o Licenciado en ADE, Económicas, Marketing.
Valorable cursos o posgrado en Comercial/ Ventas
- Experiencia
Personal externo: Experiencia de al menos dos años en la venta de productos o servicios. Preferiblemente sector de la automoción. Muy valorable experiencia en el sector Renting. Valorable experiencia en manejo de CRM (Sales Force). Valorable conocimiento de Marketing On line.
Personal interno: Dos años de antigüedad en la posición y contrato indefinido en vigor. Experiencia de al menos dos años en puestos de soporte administrativo con clara orientación por el área comercial y habilidades de negociación. Muy valorable experiencia en puestos Comerciales de venta dentro de la compañía.
- Idiomas
Inglés: Medio
- Técnicas
- Transversales & Comportamentales
DUE DILIGENCE OFFICER
BNP Paribas Group is the top bank in the European Union and a major international banking establishment. It has close to 185,000 employees in 65 countries. In Spain we are more than 5,100 employees within 13 business lines.
CIB
BNP Paribas Corporate & Institutional Banking provides large companies, multinationals and financial institutions with various solutions in the areas of advisory, financing, transactional banking, capital markets, settlement, clearing and custody of securities, asset and fund management services and solutions for corporate issuers. It has 620 professionals in Spain with offices in Madrid, Barcelona, Bilbao and Coruña. The entity has a network present in 56 countries.
The Due Diligence Officer directly reports to the KYC Manager of the Madrid KYC Hub and ultimately to the Head of KYC – Madrid Hub.
As a Due Diligence Officer in the Corporate and Investment Banking (CIB) division, you will play a critical role in evaluating and mitigating risks associated with business transactions. Your primary responsibility will be to conduct thorough due diligence on potential and existing clients, counterparties, and transactions to ensure compliance with regulatory requirements and internal policies of BNP Paribas.
The Due Diligence Officer will work closely with cross-functional teams, including relationship managers, legal teams, and compliance officers, to facilitate informed decision-making and maintain the integrity of the bank’s operations as well as, safeguard against potential risks.
The ideal candidate will possess strong analytical skills, attention to detail, and a comprehensive understanding of the discipline and key concepts of the function (KYC).
RESPONSABILITIES
1. Conduct Comprehensive Due Diligence:
- Perform KYCs on new customers, recertification of existing customers and off-boarding,
- Analyse financial statements, legal documents, and other relevant information to assess risk factors including the identification of the Ultimate Beneficial Owners (UBOs) and Politically Exposed Persons (PEPs),
- Conduct comprehensive due diligence on new and existing clients, counterparties, and transactions to assess potential risks,
- Monitor the follow-up elements, especially those related to documentation,
- Comply with and follow up on (international) regulatory requirements, such as the Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA), AEOI (CRS) and Markets in Financial Instruments Directive (MiFID),
- Ensure entry of the name of the customers and of the beneficial owners/directors and other representatives on the various databases; perform the relevant Background checks in accordance with Policy,
- Review embargoes, Vigilance to detect PEPs, and utilize other databases according to the local practice,
- Is responsible for the execution of individual tasks
2. Risk Assessment:
- Evaluate the findings of due diligence investigations to assess potential risks and provide actionable recommendations to management,
- Collaborate with legal and compliance teams to ensure that due diligence processes align with industry regulations and company policies,
- Identify and assess risks associated with specific transactions and propose risk mitigation strategies
3. Documentation and Reporting:
- Prepare detailed and accurate due diligence reports summarizing findings and recommendations for internal and external stakeholders,
- Maintain accurate and up-to-date documentation of due diligence activities, ensuring compliance with record-keeping policies,
- Update and monitor the status of all files in the corresponding tools (SharePoint, JIRA, etc.) assuring that it is accurate daily,
- Report KPIs,
- Prepare and record-keep minutes of the team meetings
4. Training:
- Train newcomers with any policy or procedure updates; including performing gap-analysis, documentation collection, KYC assembly in FENERGO, Screening and Investigator,
- Assures and provide training in the different tools and applications currently used by the Madrid KYC Hub when required
5. Communication and Collaboration:
- Work closely with relationship managers, legal teams, and other internal stakeholders to gather necessary valid information and ensure a coordinated understanding and approach to due diligence,
- Communicate due diligence findings and recommendations clearly and concisely to cross-functional teams, including senior management,
- Assist the Head of KYC and the KYC Manager/s of the Hub with ad-hoc project
6. Continuous Improvement:
- Proactively identify areas for process improvement within the due diligence function and update due diligence processes to ensure they align with evolving regulatory requirements, based on technical expertise and precedents,
- Escalate incidences found on a day-to-day to the corresponding teams and monitor till its resolvent
7. Regulatory Compliance:
- Stay abreast of relevant laws and regulations governing the financial industry to ensure due diligence processes align with legal requirements,
- Make sure adequate due diligence and controls are performed to know the customers and how they use the Group’s products and services,
- Be vigilant that customer transactions are not related to bribery or corruption. Report any suspicious operation to Senior Management or to local Compliance
BENEFITS
- Training programs, career plans and internal mobility opportunities, national and international thanks to our presence in different countries.
- Diversity and Inclusion Committee that ensures an inclusive work environment. In recent years, several employee communities have been created to organize diversity and inclusion awareness actions (PRIDE, We Generations and MixCity).
- Corporate volunteering program (1 Million Hours 2 Help) in which employees can dedicate time out of their working hours to volunteer activities.
- Flexible compensation plan.
- Hybrid telecommuting model (50%).
- 32 vacation days.
Diversity and inclusion commitment
BNP Paribas Group in Spain is an equal opportunity employer and proud to provide equal employment opportunity to all job seekers. We are actively committed to ensuring that no individual is discriminated against on the grounds of age, disability, gender reassignment, marriage or civil partnership status, pregnancy and maternity/paternity, race, religion or belief, sex or sexual orientation. Equity and diversity are at the core of our recruitment policy because we believe that they foster creativity and efficiency, which in turn increase performance and productivity. We strive to reflect the society we live in, while keeping with the image of our clients.
ASSOCIATE LEVERAGED FINANCE
BNP Paribas Group is the top bank in the European Union and a major international banking establishment. It has close to 185,000 employees in 65 countries. In Spain we are more than 5,100 employees within 13 business lines.
CIB
BNP Paribas Corporate & Institutional Banking provides large companies, multinationals and financial institutions with various solutions in the areas of advisory, financing, transactional banking, capital markets, settlement, clearing and custody of securities, asset and fund management services and solutions for corporate issuers. It has 620 professionals in Spain with offices in Madrid, Barcelona, Bilbao and Coruña. The entity has a network present in 56 countries.
MAIN RESPONSIBILITIES:
ORIGINATION
Assist in the origination of LBOs, refinancing, recap and other event driven financing deals for Leveraged Finance clients (Sponsor and Corporate) across debt products (e.g. TLB, HYB, bank loan), preparing pitch books
Track macroeconomic and debt market developments, specifically monitoring TLB and HYB activity
Develop and nurturing your network (internal and external)
EXECUTION
Actively contribute to the day-to-day execution of Leveraged Finance deals, including both TLB and HYB mandates, from inception to closing
Handle (under the supervision of a senior deal team member) the overall internal credit approval process, including writing-up of credit memos and presenting to Credit Committee
Manage transactions post-closing and dedicated portfolio management activity (e.g. Annual Reviews, Quarterly Reviews, Waiver Requests and Restructurings) as relevant
OTHER
Support the overall Leveraged Finance Franchise, fostering a positive team spirit and collaboration / fertilisation across teams and countries and actively contributing to transversal projects
Assist the management, development and training of more junior team members (e.g. interns, graduates and analysts)
Ensure data quality under your control/responsibility in the various BNPP databases
Comply with applicable laws, regulatory requirements, procedures, Group compliance standards, as well as with the 7 themes and the anti-corruption addendum of the Code of Conduct: Customers‘ interest, Financial Security, Market Integrity, Professional ethics, Respect for Persons, Group Protection, and Involvement within Society – and notably the completion of mandatory trainings in due time
BENEFITS
•Training programs, career plans and internal mobility opportunities, national and international thanks to our presence in different countries.
• Diversity and Inclusion Committee that ensures an inclusive work environment. In recent years, several employee communities have been created to organize diversity and inclusion awareness actions (PRIDE, We Generations and MixCity).
• Corporate volunteering program (1 Million Hours 2 Help) in which employees can dedicate time out of their working hours to volunteer activities.
• Flexible compensation plan.
• Hybrid telecommuting model (50%).
• 32 vacation days.
Diversity and inclusion commitment
BNP Paribas Group in Spain is an equal opportunity employer and proud to provide equal employment opportunity to all job seekers. We are actively committed to ensuring that no individual is discriminated against on the grounds of age, disability, gender reassignment, marriage or civil partnership status, pregnancy and maternity/paternity, race, religion or belief, sex or sexual orientation. Equity and diversity are at the core of our recruitment policy because we believe that they foster creativity and efficiency, which in turn increase performance and productivity. We strive to reflect the society we live in, while keeping with the image of our clients.